Ořechy a Vaše zdraví, aneb co jste možná nevěděli

Ořechy jsou skvělým zdrojem řady živin

Ořechy obsahují velké množství živin. Ve 28 gramech směsi různých druhů ořechů průměrně najdeme:

  • Kalorie: 173
  • Bílkoviny: 5 g
  • Tuky: 16 g, z toho 9 gramů mononenasycených tuků
  • Sacharidy: 6 g
  • Vláknina: 3 g
  • Vitamín E: 12% denní doporučené dávky
  • Hořčík: 16% denní doporučené dávky
  • Fosfor: 13% denní doporučené dávky
  • Měď: 23% denní doporučené dávky
  • Mangan: 26% denní doporučené dávky
  • Selen: 56% denní doporučené dávky

Některé druhy ořechů obsahují více některých živin než ostatní. .
Nicméně bez ohledu na shora uvedené platí, že ořechy můžete bez problémů konzumovat i při nízkosacharidových dietách.
Závěr: Ořechy obsahují hodně tuků. Na druhou stranu obsahují málo sacharidů a jsou bohatým zdrojem řady živin, včetně vitamínu E, hořčíku a selenu.

 

Ořechy jsou bohatým zdrojem antioxidantů

  • Ořechy jsou doslova nabité antioxidanty, které pomáhají neutralizovat volné radikály, což jsou nestabilní molekuly, které normálně vznikají jako součást metabolických procesů.
  • Lidský organizmus produkuje zvýšené množství volných radikálů například v reakci na nadměrné slunění, stres, znečištění životního prostředí a z řady dalších příčin. 

Závěr: Ořechy obsahují antioxidanty známé pod názvem polyfenoly, které mohou chránit vaše buňky před poškozením a snižovat hladinu LDL cholesterolu v krvi.

 

Ořechy a hubnutí

  • Přestože jsou ořechy považovány za vysoce kalorickou potravinu, studie naznačují, že mohou pomáhat při hubnutí.
  • Jedna porce (28 gramů) mandlí obsahuje zhruba 160 - 170 kalorií, přičemž do organizmu se ve skutečnosti vstřebá jenom 129 kalorií.
  • Navíc, nedávno provedené studie naznačují, že v průměru se vstřebává o 21% méně kalorií z vlašských ořechů a o 5% méně kalorií z pistácií, než jsme si původně mysleli.

Závěr: Ořechy pomáhají při hubnutí, i když obsahují hodně kalorií a měly by tak teoreticky způsobovat přibývání na váze. Několik studií navíc naznačuje, že se při trávení nevstřebávají všechny tuky a kalorie z ořechů, ale část se jich bez užitku vyloučí.

 
 
A navíc ořechy:
  •  mohou podstatně snižovat riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění
  • obsahují hodně vlákniny, která snižuje riziko vzniku řady onemocnění, vyvolává pocit sytosti, snižuje množství vstřebaných kalorií a zlepšuje zdraví trávicího traktu
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení